×

Waarschuwing

JUser: :_load: Kan gebruiker met ID: 92 niet laden

Het Internet of Things komt snel dichterbij. In Japan loopt een test met reclameborden die face recognition software en camera's gebruiken om het geslacht en de leeftijd van voorbijgangers vast te stellen. Als mensen minstens een seconde naar een van de reclameborden kijken kunnen de gegevens verzameld worden.  

Het pilot-project loopt op metrostations in Tokyo en is bedoeld om gegevens te verzamelen over de mensen die een bepaalde reclame bekijken. Ook wordt vastgesteld op welke tijdstippen mensen naar de advertenties kijken. Doel is uiteraard om effectiever te adverteren.

Behavioral targeting wordt in dit geval dus nog niet toegepast. Er is echter weining fantasie voor nodig om ook dat voor te stellen. Borden zouden bijvoorbeeld cosmetica aan dames kunnen aanbieden, en mannenbladen aan mannen.

Het bedrijf achter het project meldt dat het de foto’s van de camera’s niet bewaard wel wordt de geaggregeerde data bewaard.

NB; aggregeren = het verzamelen en samenvoegen van informatie vanaf verschillende locaties

Lees het volledige artikel bij de bron; www.solv.nl 

Abonneer je nu op onze wekelijkse nieuwsbrief!
captcha