Google-zoekopdrachten onthullen veel over ons. Een nieuw boek komt later deze maand wordt de tabel op Google, en biedt een onthullend portret van het bedrijf dat is zo'n sterke kracht geworden in de manier waarop wij gebruik van het internet en toegang tot informatie.

Vast redacteur Steven Levy bracht honderden van de dag met een Google-merchandise soorten te schrijven in de Plex, die hij omschrijft als Het boek staat vol met sappige inzichten in het besluitvormingsproces van Google rond privacy "de biografie van de zoekmachine." - En sommige van haar besluit mislukkingen. Gelet begon zijn rapportage in de zomer van 2008, Levy was opknoping over de Google-Plex tijdens de roll-out van Buzz, de blootstelling van de "Wi-Spy" Snafu, de integratie van advertentienetwerk DoubleClick, en de roll-out van Google Goggles (een augmented reality beeld zoeken die kunnen worden gebruikt om identiteiten te koppelen aan de gezichten van mensen - maar niet, voor lame privacy redenen).

Gezien mijn privacy gebogen, waren mijn favoriete momenten van het boek:

Bron van dit googliaans vertaalde artikel; forbes.com

 

1. Google-merchandise soorten zijn niet altijd tevreden zijn met hun eigen zoekresultaten van Google.


Als je je ergert door uw zoekresultaten van Google, je bent in goed gezelschap

Google exec Susan Wojcicki is afgeluisterd dat dit "onjuist" Valleywag posting - beschuldigt haar van het stelen van een krediet voor AdSense - is in de buurt van de bovenkant van haar resultaten (Het is nummer 4 in een zoektocht van haar naam). Een producten ingenieur wilde de zoekopdracht team "iets doen" over de eerste zoekopdracht hit op haar naam - een "versterving" foto van haar als een 13-jarige mathlete. (Het is er niet meer, door de manier waarop.) Bovendien, zoals vermeld door de New York Times, nu en de voormalige CEO van Google, Eric Schmidt wilde eigenlijk de zoektocht team om zijn resultaten te veranderen. Zijn secretaresse vroeg een lid van de customer support team om een ​​pagina te verwijderen over zijn politieke donaties uit de zoekindex van Google. Dan VP Operations Sheryl Sandberg (onder de vele Googlers die zijn verhuisd naar Facebook) moest sjokken naar het kantoor van Schmidt's om hem te vertellen dat het "niet Google's taak om zijn persoonlijke informatie te filteren."

"Als eigen CEO van Google had moeite het omgaan met privacy, hoe konden gewone mensen omgaan?", Schrijft Levy.

2. nieuwe CEO van Google denkt niet dat mensen flip over privacy op het juiste moment.

Vertrekkende CEO Schmidt stond bekend om zijn voet het openbaar in zijn mond stak toen praten over privacy ... herhaaldelijk. Larry Page nam als CEO deze week. Het klinkt alsof hij je wat voorzichtiger zijn, deels omdat hij totaal perplex door de media reageren op Google-producten - welke zijn "bestempeld als privacy invallers [is] volstrekt willekeurig" naar hem, schrijft Levy.

"Vaak het ding dat mensen boos over is niet de werkelijke wat ze over verstoord mag worden," vertelde hij na Levy niemand omgedraaid te weten over Google Latitude met een functie die gebruikers in staat stelde om een ​​logboek van hun verblijfplaats te houden.

3. Google houdt weer een geweldige gezichtsherkenning tool.

visuele zoekmachine van Google, Google Goggles, had oorspronkelijk gezichtsherkenning ingebouwd, maar besloot het bedrijf de functie was "te radioactieve" op te nemen na een pittige discussie op een vergadering van de producten in 2009. Twee jaar later, het is nog steeds radioactief. Een ingenieur bespreken van de functie met CNN verrekening van een vuurstorm vorige week. Het bedrijf is nog steeds aan het uitzoeken hoe het zou de functie inhouden, terwijl de bescherming van het recht van mensen om uit te kiezen dat hun gezicht doorzoekbaar.

Dus geen futuristische Google gezicht zoeken voor u, voor nu - hoewel bedrijven gebruiken de technologie om u te helpen je foto's efficiënter te maken.

4. Google heeft een "privacy van de Raad" ... en het rubber stempel Buzz.

Google heeft een Privacy Raad dat het beleid advocaten en managers omvat, net als haar chief economist Hal Varian. De Raad werd ingelicht over Buzz en niet de privacy implicaties te realiseren van het creëren van een automaat, en de openbare, sociale netwerk dat de geopenbaarde die Gmail-gebruikers de meeste e-mail. Levy noemt het de "ergste privacy ramp in de geschiedenis van Google."


Google's +1 maakt 'public' prominente

Buzz heeft geleid tot een class action-rechtszaak, vestigden zich voor $ 8,5 miljoen - nu contentiously divvied up - en een klacht bij de Federal Trade Commission. Dat was afgesproken vorige week. De FTC heffingen Google met "het creëren van een uitgebreide privacy-programma" en het ondergaan van privacy-audits voor de komende 20 jaar. Het is niet bang van het bedrijf af van de lancering van nieuwe sociale producten. Op dezelfde dag als de FTC aankondiging, lanceerde Google +1 - een aanbeveling functie die lijkt op haar antwoord op de Facebook "Like" knop. Van wat ik tot dusver heb gezien, nieuwe Google's "uitgebreide privacy-programma" omvat prominente waarschuwingen op +1, dat alles wat je doet, is het openbaar. (Dus niet +1 uw favoriete porno sites, tenzij u wilt dat uw moeder, baas en vriendin te weten over hen.)

5. Wanneer Google draaide een beetje kwaad - door steeds een echte internet tracking bedrijf.

Levy schrijft over mensen verschillende bezorgdheid over "wat Google weet over hen", gebaseerd op de inhoud van hun Gmail en hun zoekgeschiedenis. Maar Levy denkt dat mensen waren niet genoeg betrokken bij Google DoubleClick kocht. Voordat DoubleClick, Google alleen gedaald cookies op de computer van een persoon wanneer zij daadwerkelijk geklikt op een advertentie. Wanneer het de advertentienetwerk DoubleClick kocht, hoewel, in 2007 om te concurreren in display advertising, is besloten om over te schakelen naar de DoubleClick-cookie stijl, die was om cookies te laten vallen op de computers van iedereen die een website bezoeken (niet alleen degenen die geklikt op advertenties ). Levy noemt het de "Internet tracking-equivalent van de Hope diamant:. Een omnisicient cookie geen enkel ander bedrijf zou kunnen evenaren" Aangezien Google ad aanwezigheid overal op het web op sites groot en klein, dit mag het bedrijf om een ​​gebruiker "om elke hoek op het spoor internet. "

"Google is niet het enige bedrijf dat met behulp van deze technologie. Maar Google heeft verschillende normen - ze zeiden dat ze anders zou zijn en dat ze de winst aan het juiste ding doen, ", zei Levy in een interview. Hij merkt op dat de onderneming heeft een "privacy dashboard" om gebruikers bewust van de mate van kennis van Google over hen op basis van cookies. Maar het leek me duidelijk dat Levy denkt dat dit het dichtst Google is gekomen aan het schenden van zijn motto.

6. Zelfs een journalist die spendeerde honderden dagen met Googlers kan niet tot op de bodem van de Wi-Spy.

Wi-Spy is de naam die is bedacht voor Google Street View auto's zuigen je e-mails en wachtwoorden van open draadloze netwerken. Google zei dat het een ongeluk was, te wijten aan een "schurkenstaten ingenieur" wie schreef de info-zuigende programma en geüpload naar de "Google-ecosysteem." Ingenieurs werkt aan Street View wilde een mechanisme voor het in kaart brengen van open draadloze netwerken en pakte het programma van het ecosysteem, zonder dat wordt gecontroleerd en realiseren van de omvang van wat zij zou doen.

"Ik heb nooit helemaal begrepen hoe al die informatie werd verzameld en ze niet beseffen dat het was het oppakken van meer dan alleen de locatie van de Hot Spot", aldus Levy in een interview. "Ik heb geklaagd over het [de mensen bij Google] en ze probeerde uit te leggen aan mij, maar ik heb nooit een bevredigende verklaring."

Zoals voor wat er gebeurd met de schurkenstaten ingenieur die het programma gemaakt, doet Levy weet niet wat er met hem of haar. "Ik ontdekte een echte pique van leidinggevenden die niet tevreden over dat programma vinden zijn weg in het ecosysteem", zegt Levy.

"Er is zoveel Google heeft in termen van informatie over mensen die ze moeten super voorzichtig," zegt Levy. "Elke fout die ze maken krijgt versterkt en gezien met betrekking tot alle andere informatie die ze hebben."

nieuw! Klik op de bovenstaande woorden om alternatieve vertalingen te bekijken. Verwijderen