‘Google weet steeds meer over ons', zegt Michel Walrave. ‘En vooral: via toepassingen die praktisch aantrekkelijk zijn, geven we het bedrijf bewust of onbewust toegang tot informatie over steeds meer domeinen van ons leven.' Bovendien dienen die gegevens niet alleen commerciële doeleinden, zegt Patrick Van Eecke. Ze kunnen ook opgevraagd worden in fiscale of strafrechtelijke kwesties. En zelfs in burgerrechtelijke zaken, zoals echtscheidingen, waarbij steeds vaker informatie uit Facebook opduikt (bijvoorbeeld om ontrouw te bewijzen).

Met de toevoeging van een sociaal netwerk én de mogelijkheid om ons te bereiken op onze smartphone, is volgens Michel Walrave de cirkel rond: ‘Men zal kunnen voorspellen wat je nodig hebt, vanuit je profiel, en gerichte advertenties en informatie sturen naar de juiste persoon op het juiste moment en de juiste plaats.'

Lees het volledige (uitgebreide) artikel bij de bron; www.destandaard.be 


Abonneer je nu op onze wekelijkse nieuwsbrief!
captcha