Een moeilijk te begrijpen stuk op www.webwereld.nl. Ik dacht dat opt-in betekende dat je accoord bent met het 'data-minen' en daardoor op maat gesneden info (=adverts) te zien krijgt waar je met de opt-out keuze alleen de algemene ifo krijgt. Maar in dit stuk wordt me dat niet 100% duidelijk.

Google-juristen hekelen de zwart-wit discussie over privacy en de onterechte focus op opt-in. Volgens hen kan opt-in juist schadelijke bijwerkingen hebben op privacy....

...Zij waarschuwen voor het risico van opt-ins waarbij de consument niet volledig of niet duidelijk wordt geïnformeerd. De daaruit volgende uitgebreide datavergaring, indien de consument dus kiest voor die opt-in, kan veel schade aanrichten voor de privacy van gebruikers. Dat is dan meer schade dan die uit beter ontworpen, meer intuïtieve en opt-out mogelijkheden met gedetailleerde instellingen, aldus de Google-beleidsmakers.

Lees het volledige artikel bij de bron; www.webwereld.nl

 


Abonneer je nu op onze wekelijkse nieuwsbrief!
captcha