Natuurlijk is dat al oud nieuws en velen onder ons weten ook echt wel dat de privacystandaarden van social media sites foute boel zijn. Alles kan lek zijn of gehackt worden, hou daar dus altijd rekening mee want: “What happens on the internet, stays on the internet”.

Het wordt pas echt linke boel als er zonder jouw medeweten van alles met jouw foto’s en profielen wordt gedaan (lees: verkocht voor $$$).

Deze ochtend bereikte mij een bericht via Twitter (ironie?) dat LinkedIn zonder medeweten van de gebruikers, een nieuwe ‘incentive’ had: jouw profiel en jouw profielinformatie inclusief je foto, zullen gebruikt worden in reclamecampagnes. En zoals het de social media betaamt, staat het vinkje al aangeduid. (in de bron staat hoe je dit weer uit kunt zetten)

Bij Twitpic heb je geen autersrecht en portretrecht op jouw eigen foto’s en bij Google+ kan Jan en alleman je toevoegen in hun kringen. Je kan die persoon wel blokkeren, maar hij of zij kan jouw openbare updates nog wel zien. Ook blijf jij (zelfs na block) in hun kringen staan.

Lees alles bij de bron; marketingblog