"Gratis social media zoals Facebook zijn mogelijk doordat adverteerders denken dat mensen op social media communiceren wat ze echt denken en voelen. Maar burgers liegen veel op social media en geven er onjuiste informatie, waardoor adverteerders te vaak de plank mis slaan. Daardoor wordt de investering van adverteerders-euro's in social media minder rendabel.

Dat slaat een van de fundamenten onder social media weg," zegt Adjiedj Bakas, volgens webwinkel Managementboek.nl 'de trendwatcher des vaderlands', in zijn nieuwste boek Het Einde van de Privacy.

De Toekomst van Privacy in 12 punten

  • 1. Open internet verdwijnt 
  • 2. We krijgen naast gratis internet een betaald internet.
  • 3. Datamining en business analytics worden groeisectoren. 
  • 4. Cybercrime wordt groot en de bestrijding ervan ook.
  • 5. Ieder individu heeft straks een digitale identiteit (inclusief DNA-paspoort en medisch dossier) die opgeslagen is in de Cloud. 
  • 6. Cloud computing wordt de komende jaren groot, maar is niet bestand tegen oorlog.
  • 7. De IT-industrie wordt volwassen. Te dure en mislukte ingewikkelde IT-projecten horen straks tot het verleden. 
  • 8. Bij je dood wordt je digitale identiteit direct vernietigd.
  • 9. Fysieke en virtuele wereld vervagen en er komen fascinerende gadgets.
  • 10. Hoe meer we online leven, hoe belangrijker ons offline leven wordt.
  • 11. CSI wordt werkelijkheid. Dankzij al het forensisch werk dat met IT fijnmaziger dan ooit heeft plaatsgevonden kan hij makkelijker en sneller een vonnis vellen. 
  • 12. Het elektronisch patiëntendossier komt er toch, maar anders als bedacht.


Alles bij de bron; nieuwsuittwenthe