De voorbije dagen zijn de meest emotionele die ik als CEO van Thomas Cook heb meegemaakt. Als zo’n situatie zich voordoet, is het alle hens aan dek. Als CEO van een reisorganisatie wil je eerst dat al je medewerkers en reizigers veilig zijn. Daarna begin je hard te werken om de vakanties van de toeristen te laten doorgaan zoals gepland en zonder hinder.

De Belgische toeristen blijken probleemloos uit hun comfortzone te komen, koesteren hun vakantie met dierbaren en geven niet toe aan de barbaarse en oncontroleerbare acties...

...We hebben de neiging minder flexibel te zijn als het om onze privacy gaat. Maar we zullen niet anders kunnen dan onze privacy voor een stuk opgeven. Voor onze eigen veiligheid, zodat de overheden kunnen screenen wie op welke vlucht zit. Die evolutie zagen we al na de aanslagen van 11 september 2001 in New York. Maar we zullen ook op een ander vlak onze privacy moeten opgeven, want alleen zo maken we het mogelijk echt elke toerist persoonlijk te contacteren in tijden van crisis en overmacht. En dat gaat verder dan het gsm-nummer. Het moet mogelijk worden mensen privéberichten te sturen met informatie over de situatie via Facebook, Twitter of Whatsapp.

Als sector moeten we de toeristen sensibiliseren om een extra stukje privacy prijs te geven, waardoor het mogelijk wordt een-op-eencommunicatie te voeren met onze reizigers op momenten zoals dinsdag. Vandaag beschikken we niet over de Facebook- of Twitter-profielen van onze klanten, waardoor het onmogelijk is proactief persoonlijke boodschappen te sturen. Dat kan veranderen. 

Het is dan dus perfect mogelijk om via persoonlijke communicatie de bezorgdheid van de reizigers weg te nemen en hen rechtstreeks te informeren over hoe hun reis verder zal verlopen.

Alles bij de bron; deTijd



Abonneer je nu op onze wekelijkse nieuwsbrief!
captcha