Als iemand in je digitale voetafdrukken volgt, en aantekeningen maakt van wie je een "fan" werd op sociale netwerken, bijhoudt waar je incheckt via mobiele apparaten en aan de hand van uw gegevens je probeert te doorgronden, zou u dat dan beschouwen als het tracken van uw persoonlijke informatie? Als diezelfde entiteit je naar huis volgt en daar nog meer informatie verzameld over wat je interesses zijn, krijg je het gevoel alsof je gestalkt wordt ? Wat gebeurt er als die zogenaamde stalker niet geïnteresseerd is in u persoonlijk, maar in het maken van geld uit je "intenties"?

Microsoft en anderen hebben 61 miljoen dollar geïnvesteerd in Adchemy reclame-technologie. Microsoft sloot een "uitgebreid technologie partnerschap" met Adchemy dat de Adchemy IntentMap technologie zal verbeteren om "te helpen Microsoft adCenter klanten naar meer relevante advertenties te leiden op basis van de consumenten intenties."...

...Uw digitale identiteit wordt beschouwd als persoonlijk identificeerbare informatie (PII) door de US Office of Management and Budget. Zoals ook uw IP-adres in sommige gevallen. PII is gedefinieerd als gegevens "die kunnen worden gebruikt voor het uniek identificeren, contact, of localiseren van een persoon en kan worden gebruikt met andere bronnen voor unieke identificatie van een individu."

Adchemy heeft gewaarschuwd dat door het gebruik consumenten PII voor "sterk aangepaste advertenties en aanbiedingen," marketeers het risico lopen zich te vervreemden van hun consumenten en hun merk te schaden als ze te ver gaan met personalisatie en maatwerk."

Alles bij de (engelstalige) bron; mrs Smith op networkworld