Europese Marketing Verenigingen doen een dringende oproep aan Reding om tot een gebalanceerde Richtlijn te komen.De Europese DM Koepel FEDMA (waar ook de DDMA uit Nederland bij is aangesloten). Roept op tot een evenwichtige richtlijn. De FEDMA geeft in haar oproep, acht volgens haar belangrijke kernboodschappen mee:

1. De Richtlijn is niet exclusief het domein van de consumentenbescherming.
    Er dient een balans te zijn tussen het privacybelang van de consument en het
    economische belang van organisaties bij vrij verkeer van data 
2. Vrij verkeer van data is cruciaal voor de economische groei, het ontstaan van
    nieuwe markten, innovatie en werkgelegenheid 
3. Vrij verkeer van data is cruciaal voor de Europese digitale agenda, die onder
    meer grens-overschrijdende handel een impuls wil geven 
4. De Richtlijn moet technologieneutraal zijn om toekomstbestendig te zijn
5. De Richtlijn moet streng gehandhaafd worden door nationale toezichthouders
6. De nationale toezichthouders moeten een actieve rol spelen in de voorlichting
    over de herziene Richtlijn
7. De Richtlijn moet uitgaan van het ‘country of origin’ principe.
    Waarbij bij grensoverschrijdend verkeer van goederen, diensten en data het
    recht van het thuisland van de aanbieder leidend is 
8. Houd rekening met alle (industrie) stakeholders als SME’s, multinationals, lokale
    ondernemers, start-ups en volwassen marktpartijen

Lees alles bij de bron; dutchcowboys en DDMA