Nederlandse organisaties gaan slordig om met persoonsgegevens van klanten, relaties en medewerkers. Dat blijkt uit een donderdag gepubliceerd onderzoek van advies- en accountantsorganisatie KPMG en TNS Nipo onder bijna driehonderd Nederlandse organisaties.

KPMG en TNS Nipo vroegen 293 bedrijven uit de financiële sector, de industrie, de publieke sector, detailhandel en de media- en entertainmentsector via een telefonisch interview hoe zij omgaan met privégegevens en in welke mate de bedrijven bekend zijn met privacywetgeving.

,,Het aantal privacyincidenten neemt sterk toe, vooral in de financiële en publieke sector'', zei Ronald Koorn, adviseur privacybescherming bij KPMG. ,,Dat kan leiden tot reputatieschade en identiteitsdiefstal, maar in de praktijk zien we dat privacybescherming slechts in enkele gevallen structureel is ingevoerd in de organisatie.''

Lees alles bij de bron; telegraaf & KPMG


Abonneer je nu op onze wekelijkse nieuwsbrief!
captcha