Je zal het nog moeten gaan geloven, hoezeer het ook vooral oudere gebruikers tegen de borst stuit: het is gedaan met onze privacy. RapLeaf gaat dezer dagen immers nog stapje verder in verkopen van gegevens die werden gevonden op het internet en Deep Packet Inspection steekt de kop weer op. Bye bye privacy...

Rapleaf, dat zich gespecialiseerd heeft in het verzamelen van persoonlijke informatie over gebruikers, zal voortaan ook "lifestyle" informatie verkopen bij de adressen die reeds in de databases steken. Gegevens over het feit of je eigenaar bent van een woning of huurder, je beroep, je inkomen. Die informatie wordt bovendien aangeboden als een API (Application Programming Interface) zodat ontwikkelaars die kunnen gebruiken om programma's rond te bouwen.

Jagen deze berichten je angst aan? Of haal je eerder de schouders op en leg je je neer bij wat onvermijdelijk lijkt: privacy bestaat niet meer in dit data-tijdperk?

Lees alles bij de bron; radiovisie.eu

Abonneer je nu op onze wekelijkse nieuwsbrief!
captcha