Bluetooth als indicator voor het volgen van grote stromen mensen. Ideaal voor de inzet van hulpdiensten en lokale marketing.

Vrijwel iedereen heeft een mobiele telefoon en bij 14,7 % staat Bluetooth aan. Bij auto's ligt dit percentage nog hoger. Met dergelijke constanten is het mogelijk om het aantal mensen in te schatten en belangrijker, te volgen.

Bluetrace meet alleen anonieme locatiegegevens.

Lees alles bij de bron; www.emerce.nl 

Volgens deze bron staan er dus ook al kastjes langs de snelwegen;

....Ook snackketen Febo en rijkswaterstaat gebruiken de methode. Langs de snelweg hangen onze kastjes voor het meten van reistijden.'....

...Is Bluetrace al winstgevend? 'Ja, de omzet ligt momenteel zo tussen de euro 400.000 en euro 500.000 per jaar. De winstmarge is nu zo'n 14%. TNO heeft een Europees patent op dit systeem. Wij zijn marktleider en we hebben nu zo'n 180 klanten door heel Europa. Dit willen we de komende jaren verder uitbreiden.'