Bedrijven, burgers en de overheid zijn er samen voor verantwoordelijk dat het slecht gesteld is met de privacy van burgers op social media. Dat stelt D66-Kamerlid Kees Verhoeven.

Hij organiseert de komende weken vier keer een Social Media Spreekuur. Via Facebook en Twitter zal hij internetters adviseren over het juist instellen van hun privacy-settings. Aanleiding voor de campagne vormen recente ontwikkelingen bij Google en Twitter. Verhoeven: „Vorige week heeft Google zijn privacy-beleid fors aangepast. Twitter blijkt de privégegevens van gebruikers veel te lang op te slaan en verkoopt deze door. We kunnen nu niet doen alsof er niets aan de hand is.”

Het Kamerlid hoopt met zijn initiatief consumenten beter voor te lichten over de valkuilen van social media. „De recente ontwikkelingen bij Amerikaanse social media zijn zorgelijk. Daartegen zullen wij ons als D66 verzetten. Tegelijkertijd hebben consumenten de plicht ook zelf op te letten als ze een account openen.”

Alles bij de bron; spitsnieuws 

Abonneer je nu op onze wekelijkse nieuwsbrief!
captcha