Vorige week meldde de ransomwaregroep op de eigen website dat het meer dan tweehonderd gigabyte aan data had buitgemaakt bij Bangkok Airways en het deze gegevens zou publiceren als de luchtvaartmaatschappij het losgeld niet betaalde.

In een verklaring op de eigen website bevestigt Bangkok Airways dat het slachtoffer van een cyberaanval is geworden en er ongeautoriseerde toegang tot systemen heeft plaatsgevonden. Daarbij zijn ook persoonlijke gegevens van passagiers buitgemaakt, waaronder naam, nationaliteit, geslacht, telefoonnummer, e-mailadres, adresgegevens, contactgegevens, paspoortinformatie, reisgeschiedenis, gedeeltelijke creditcardinformatie en maaltijdvoorkeuren.

Van hoeveel passagiers de gegevens zijn gestolen is niet bekendgemaakt. Aangezien de luchtvaartmaatschappij het gevraagde losgeld niet betaalde heeft de LockBit-groep de gestolen data via de eigen website inmiddels openbaar gemaakt.

Alles bij de bron; Security


 


Abonneer je nu op onze wekelijkse nieuwsbrief!
captcha