Online privacy, bestaat dat überhaupt nog wel? In het tijdperk waarin we alles delen op onze social media accounts, lijkt alles voor het grijpen te liggen. En dat doen we helemaal zelf. Dat stelt Alain Dujardin, ooit begonnen als copywriter in de traditionele reclamewereld, maar al snel ontdekker van de mogelijkheden van het digitale domein.

Thans is hij creative director van digitaal reclamebureau Greenberry. Zijn visie op online privacy...

...Wat moeten we dan zelf doen?

“Ik vind het belangrijk dat mensen zich beseffen dat als je online privacy wil, je daar zelf iets aan moet doen. We hebben heel erg de neiging om alles wat we doen te delen. Maar in sommige gevallen kan je daar zelf niet eens iets aan doen. Periscope is een livestreaming-app, waarbij dus meteen live wordt uitgezonden wat je filmt. En iedereen kan dat bekijken. Dat is een inbreuk op privacy, want je hebt geen keuze als iemand anders jou filmt.”

Volledige online privacy, bestaat dat?

“Nee, want dan moet je veel diensten gewoon niet meer gebruiken. Gelukkig ontstaat er wel langzaam een soort sluimerend bewustzijn. Blijf alert en denk goed na over wat je online doet en deelt.”

Alles bij de bron; CustomerTalk

Abonneer je nu op onze wekelijkse nieuwsbrief!
captcha