Daar zit je dan, met zo'n kekke iPad op schoot. Of misschien ga je sinds kort de deur niet meer uit zonder iPhone. Welke concessies moet je daarvoor doen ?

Als geen ander is het bedrijf erin geslaagd klanten na de aanschaf van een iPad of MacBook nog aanvullende diensten als iTunes, MobileMe en iCloud te laten gebruiken. Dankzij die diensten bezit Apple een enorme hoeveelheid informatie over zijn klanten, veel meer dan andere verkopers van computers en mediaspelers. En hoe vriendelijk het imago van Apple ook is, juist op het punt van privacy en omgaan met klantgegevens, heeft het niet de reputatie die past bij zijn imago.

Apple verzamelt zowel persoonlijke als niet-persoonlijke gegevens.  Persoonlijke gegevens zijn volgens Apple je naam, adres, telefoonnummers, e-mailadres, contactvoorkeuren en creditcardgegevens. Niet-persoonlijke gegevens zijn beroep, taalvoorkeur, postcode, netnummer, maar ook de locatie en tijdzone waar Apple-producten worden gebruikt en het unieke toestelnummer van de iPhone (UDID).

Trackingtechnieken zoals cookies, pixeltags en web-beacons en bieden Apple de mogelijkheid het gedrag van zijn klanten 'beter inzichtelijk' te maken en te zien welke onderdelen van de website worden bezocht en of de klant zich laat sturen door de advertentie. De gegevens die Apple op deze manier verzamelt, worden door het bedrijf als niet-persoonsgebonden gegevens beschouwd.  

Alles bij de bron; compworld 

Abonneer je nu op onze wekelijkse nieuwsbrief!
captcha