Er zijn al winkels die tellen hoeveel klanten er op ieder moment van de dag binnen komen. In Haarlem wordt dit nu voor een compleet winkelcentrum gedaan. Met speciale camera’s van Hikvision wordt precies bijgehouden hoeveel mensen het grote winkelcentrum betreden en verlaten en wanneer.

De camera’s leveren accurate statistieken voor het tellen van mensen, op basis waarvan cruciale informatie wordt verstrekt aan de winkeliers voor hun bedrijfsstrategie en management. De eerder gebruikte methode voor het tellen van klanten die het winkelcentrum in- en uitgaan, bleken niet effectief. Hierbij werd het aantal mensen geteld dat verbinding maakt met de openbare wifi van het winkelcentrum. Echter lang niet iedereen maakt daarvan gebruik. Daardoor ontstonden onbetrouwbare statistieken

De camera’s, uitgerust met Deep Learning-technologie, zijn ook uitgerust met binoculaire stereovisie, 3D-detectie en -volgmogelijkheden voor mensen en hoogtefiltering. Al deze technologieën zorgen voor een nauwkeurigheidspercentage van 97 procent, aldus de fabrikant. De Deep Learning-technologie geeft de camera veel meer ‘intelligentie’ om ‘valse alarmen’ of onnauwkeurige gegevens te filteren. Het kan bijvoorbeeld verschillende mensen onderscheiden, zelfs als ze in een groep dicht naast elkaar binnenkomen. Er is ook een mogelijkheid om personen te traceren en te filteren op ‘rondhangen’, wat helpt bij de algehele gegevensanalyse.En er zijn aanpassingen gemaakt om kinderwagens en rollators als zodanig te herkennen, zodat deze niet als persoon meetellen.

De informatie komt binnen in het Beveiligingscentrum van Centrum Schalwijk. Daar beheerd een eenvoudig te gebruiken en efficiënt programma voor intelligente videobeheersoftware (iVMS) de beelden. Het analyseert de gegevens van de camera’s en zorgt voor weergave en rapportage in het algemene beheerplatform van het winkelcentrum. Het systeem kan in totaal zestien camera’s integreren en tegelijkertijd gegevens van al deze camera’s analyseren. 

Alles bij de bron; BeveiligingsNieuws


 

Abonneer je nu op onze wekelijkse nieuwsbrief!
captcha