Commerciële e-mails waarvoor de ontvanger wel toestemming heeft gegeven, zijn volgens de OPTA spam. Branchevereniging DDMA is het daarmee oneens en wil uitspraak van de rechter.

Volgens OPTA moet een bedrijf dat een partner-mailingbestand aanlegt vooraf duidelijk maken wie die zogeheten partners zijn en welke informatie in de toekomst wordt ontvangen. De aanduiding "partners" of "relaties" zonder namen te noemen, is niet in overeenstemming met de wet, zegt de OPTA. De toestemming moet specifiek zijn. 

Maar branchevereniging DDMA vindt dat OPTA de regels te strak hanteert. "Wij zijn het eens met OPTA dat er bij het aanbieden van commerciële e-mails van derden, die met name moeten worden genoemd. Een andere vorm is aan te geven waarover die e-mails zullen gaan, dus bij voorbeeld, 'wilt u e-mails ontvangen met informatie over verzekeringen'. Maar zoals wij nu begrijpen wil OPTA dat een consument kan aanvinken per 'relatie' of hij daarover e-mailinformatie wil ontvangen. Dat gaat ons te ver", zegt Jitty van Doodewaerd van de DDMA.

Alles bij de bron ; webwereld 

Abonneer je nu op onze wekelijkse nieuwsbrief!
captcha