Apple is bezig met het ontwikkelen van een nieuwe methode waarmee ontwikkelaars van apps kunnen traceren wie de software gebruiken. Vorig jaar kondigde Apple aan het gebruik van de identificatiemethode in iPhones en iPads (UDID genoemd) door ontwikkelaars niet langer toe te staan. UDID maakt het mogelijk gerichte advertenties versturen en data verzamelen. Critici wezen er op dat de reeks anonieme gegevens die hieruit voortkomen, te koppelen zijn aan individuen. 

Bij de nieuwe methode blijft de privacy van gebruikers beter gewaarborgd.

Alles bij de bron; volkskrant

Intel ontwikkelt een nieuw tv-platform dat dat het gezicht van kijkers kan herkennen zodat adverteerders hun reclames beter op hun doelgroep kunnen richten. De chipmaker is bezig met het maken van hardware en software die het mogelijk maakt het geslacht en leeftijd van de kijkers te herkennen en wil de dienst eind dit jaar lanceren in de VS

Intel zegt dat de nieuwe interactieve mogelijkheden van zijn settopbox een toegevoegde waarde zullen zijn aan bestaande tv-reclame. "Ze hebben ons verteld dat de technologie veel interactiever omgaat met advertenties zodat je meer geld kan verdienen.  

De privacy zou wel gewaarborgd worden door geen identiteit aan de informatie te hangen. 

Alles bij de bron; nu