Facebook waagt zich samen met Ray-Ban aan een slimme bril, die verbonden is met je smartphone en twee camera's voorop heeft om korte video's mee op te nemen. De beelden deel je vervolgens snel op sociale media. Een gedurfd product voor een bedrijf dat qua privacyvraagstukken niet het beste imago heeft.

De bril (ook te koop als zonnebril) bezit aan weerszijden van de glazen twee 5 megapixel-cameraatjes in het frame, die recht vooruit filmen of fotograferen. Op video's zit een limiet van 30 seconden per opname. Op het interne geheugen passen 30 filmpjes en 500 foto's. Ze zijn op sociale media te delen via de nieuwe Facebook View-app.

Zodra je opneemt, brandt er een gekleurd ledlampje zodat omstanders weten dat ze mogelijk in beeld zijn. Verder doet Facebook vooral een beroep op goed fatsoen. 

Het starten van een opname of het schieten van een foto kan op twee manieren. Er zit een fysieke knop op één van de brillenpootjes en daarnaast luistert de interne Facebook Assistant naar spraakcommando's. In de pootjes zitten speakers en microfoons zodat je er ook muziek mee kunt luisteren, dan wel bellen. 

Alles bij de bron; ComputerIdee