Pizza Hut experimenteert met een technologie die op basis van oogbewegingen kan voorspellen wat een klant wil bestellen. Het systeem werkt met eye tracking software van fabrikant Tobii die onder andere op tablets kan worden geïnstalleerd die klanten krijgen om hun bestelling mee op te nemen. Het systeem volgt de oogbewegingen van de klant en kan zo registreren waar het langst naar wordt gekeken. Zo weet de software welke ingrediënten de klant overweegt, waarna op basis daarvan een pizza wordt samengesteld.

Pizza Hut noemt zijn bestellingssysteem Subconscious Menu. Het wordt vooralsnog alleen getest, maar er zou wel succes mee worden geboekt, zo zou er slechts 2,5 seconden nodig zijn om het systeem tot een beslissing te laten komen, die in 98 procent van de gevallen overeenkomt met de wens van de klant.

Vooralsnog is niet duidelijk wanneer het systeem daadwerkelijk zal worden gebruikt. Subconscious Menu zou nog in een vroege testfase zijn, maar volgens een woordvoerder van het bedrijf heeft het wel potentie.

Alles bij de bron; Tweakers


Schrijf je in op onze wekelijkse nieuwsbrief!