Apple eist dat Apfelkind, een kindercafé in Bonn, zijn merk en logo aanpast, omdat het inbreuk zou maken op het merkenrecht van het Amerikaanse techconcern. Maar Christin Römer, de eigenares en manager van Apfelkind, weigert pertinent.

"Ik vind Apple's claim belachelijk en vergezocht. Zowel mijn merk als mijn business zijn totaal anders. Ze gaan er zeker vanuit dat mensen buigen na zo'n brief, maar ik vecht door", vertelt Römer. Ze heeft een advocaat in de arm genomen en een weigerbrief teruggestuurd. 

Römer deponeerde haar Apfelkind-merk in verschillende categorieën, waaronder 'dienstverlening', omdat ze graag een franchiseketen wil opzetten en aangezien Apple zijn merk ook in die categorie heeft geregistreerd, was dat tegen het zere been van Cupertino. Ze vindt het allemaal maar een hoop gedoe, maar erkent dat de publiciteit over de kwestie haar geen windeieren legt. "Dit is de beste marketing is die je je kunt wensen."

Alles bij de bron; webwereld