Bij een omvangrijk datalek zijn bijna 32 miljoen documenten van softwarebedrijf ServiceBridge uitgelekt. De database bevat gevoelige documenten, waaronder facturen, contracten en overeenkomsten.
Securityonderzoeker Jeremiah Fowler ontdekte de database, die online vrij toegankelijk was en bracht het lek onder de aandacht bij ServiceBridge, waarna het bedrijf de toegang tot de database heeft geblokkeerd.
Fowler meldt dat de database onder meer contracten, werkopdrachten, facturen, voorstellen en andere documenten gerelateerd aan bedrijven wereldwijd omvat. De database is in totaal 2,68TB groot en omvat ruim 31,5 miljoen documenten. Hij waarschuwt dat de uitgelekte documenten onder meer ingezet kunnen worden voor social engineering, phishing, fraude met facturen en andere vormen van financiële fraude.
Een deel van de documenten zou ook gevoelige informatie over betrokkenen bevatten. Denk daarbij aan namen, adresgegevens, e-mailadressen, telefoonnummers en in sommige gevallen ook gedeeltelijke creditcardgegevens.
Alles bij de bron; Dutch-IT-Channel