Het is niet meer voldoende dat de barista's van Starbucks je naam weten of je favoriete brouwsel. De koffiegigant wil met zijn software meer weten van jou - en daarmee meer geld verdienen. "Met meer dan 90 miljoen transacties per week weten we een boel over mensen, wat ze kopen, waar ze kopen en hoe ze kopen", zegt Martin-Flickinger, de nieuwe CTO van Starbucks, "En als we die informatie combineren met andere data, zoals het weer, promotie-acties, voorraad, lokale gebeurtenissen, kunnen we de diensten nog meer op de persoon afstemmen." Ook als de klant bij een Starbucks binnenkomt waar hij nog niet eerder is geweest kan een persoonlijke ervaring worden geleverd, zegt Martin-Flickinger.

"We detecteren dat je een trouwe klant bent en je koopt vrijwel elke dag hetzelfde, op ongeveer dezelfde tijd. Dus als je via de app wil bestellen, laten we je direct je gewoonlijke bestelling zien en de barista heet je met je naam welkom. We laten tevens je favoriete eten erbij zien via een foto. Klinkt dat gek? Nee, eigenlijk helemaal niet. In de komende maanden en jaren zal technologie onze menselijke interacties steeds meer verrijken. "

Alles bij de bron; CIO



Abonneer je nu op onze wekelijkse nieuwsbrief!
captcha