Zorgen over privacy en online veiligheid zorgen ervoor dat veel Amerikanen belangrijke zaken op het internet mijden, wat weer gevolgen voor de economie en andere online ontwikkelingen kan hebben. Dat blijkt uit gegevens die het Amerikaanse Census Bureau onder 41.000 huishoudens verzamelde.

De gegevens werden door de National Telecommunications & Information Administration (NTIA), onderdeel van het Amerikaanse ministerie van Handel, verwerkt.

Persoonlijke slechte ervaringen zijn daarbij een directe dreiging voor het consumentenvertrouwen, aldus de NTIA. Zo kreeg 19% van de huishoudens in het jaar voor het onderzoek werd afgenomen met een datalek, identiteitsdiefstal of andere kwaadaardige activiteiten te maken.

"Privacy- en veiligheidszorgen hebben veel Amerikanen afgeschrikt om zich met belangrijke economische en civiele online activiteiten bezig te houden", zo stelt de NTIA. Van de huishoudens die zich zorgen over identiteitsdiefstal maakt, zegt 35% opzettelijk geen financiële transacties via het internet uit te voeren. Bij andere online huishoudens is dit 18%.

"Het is duidelijk dat beleidsmakers meer kennis moeten hebben van het wantrouwen in de privacy en veiligheid van het internet en de vergaande gevolgen die dit heeft. Naast een probleem voor veel Amerikanen, kunnen privacy- en veiligheidszorgen ook economische activiteiten verminderen en het vrij uitwisselen van ideeën op internet hinderen." De NTIA pleit er dan ook voor om de problematiek aan te pakken en de zorgen weg te nemen.

Alles bij de bron; Security



Abonneer je nu op onze wekelijkse nieuwsbrief!
captcha