Aangetekende brief naar energienetbeheerder met daarin verzoek om verwijdering 'slimme' meters wegens gezondheidsklachten en plaatsing van gewone meters zonder mobiel netwerk. Vermelding klachten en dat dat een beperkend effect heeft op mijn werkmogelijkheden en sociale leven. Met daarin het verzoek om binnen 10 dagen schriftelijk te reageren op deze brief, omdat we anders genoodzaakt zijn om een klacht in te dienen bij de Geschillencommissie Energie. ....

Deze aangetekende brief c.c. versturen naar ACM (Autoriteit Consument & Markt) en de maatschappij die in opdracht van de netbeheerder de 'slimme' meters heeft geplaatst en naar mijn eigen energieleverancier. 

In mijn geval kreeg ik geen enkele reactie van netbeheerder, na telefonisch contact gaven zij aan de aangetekende brief niet ontvangen te hebben. Ik heb toen alle postgegevens incl. handtekening voor ontvangst opgezocht en gescand en het complete bovenstaande pakket van brieven, verklaringen en verzend/ontvangsbewijzen per mail via de website van de netbeheerder nogmaals toegezonden waarbij ik ze 2 dagen de tijd gaf om alsnog schriftelijk te reageren. ... Uiteindelijk heeft netbeheerder binnen die 2 dagen aangegeven kosteloos de 'slimme' meters te laten vervangen. 

Tip: alles schriftelijk communiceren, telefonisch werkt niet! Let op dat je altijd om schriftelijke reacties vraagt, ook al proberen zij het eerst telefonisch, laat alles schriftelijk bevestigen!!

Volledige artikel bij de bron; StopUMTS [Thnx-2-Luc]

PS;

Op wijvertrouwenslimmemetersniet.nl staan een aantal voorbeeldbrieven ter voorkoming van het plaatsen van ongewenste 'slimme'meters of het laten verwijderen ervan