De reactie waar dit artikel naar verwijst is toegevoegd aan het eerder geposte artikel

Op het recente bericht ‘NS schaft privacy af’ kwamen veel reacties. Op #40 reageerde SK, privacy compliance officer van de NS. Dat leverde weer vragen op. Ik heb hem gevraagd nader uit te leggen hoe reizigers die geen prijs stellen op ‘commerciële aanbiedingen’ kunnen zorgen dat hun gegevens niet worden bewaard of gebruikt.

Ik waardeer het bijzonder dat K en met hem de NS opening van zaken proberen te geven. Ik denk wel dat er nog de nodige vragen overblijven. Hopelijk brengt de dialoog alle antwoorden.

Eén lezersvraag is nog onbeantwoord: als ik met een anonieme chipkaart wil reizen kan ik geen kortingskaart gebruiken. Anoniem reizen kost dus 55 euro per jaar extra. Het bezit van de juiste kaart is toch al bewijs dat ik er voor heb betaald? Waarom dan toch registratie en minder privacy verplicht stellen? Graag antwoord. Hier het antwoord van de NS:

Lees verder bij de bron; Marc Chavannes op nrc.nl