Google heeft laten onderzoeken wat het effect is van overlay ads, transparante beeldadvertenties, in YouTube-filmpjes op de hersenen van kijkers. Google is eigenaar van de videosite YouTube. Uit onderzoek van het bedrijf NeuroFocus blijkt dat overlay ads, ook wel InVideo Ads genoemd, effect hebben. Ze trekken de aandacht van kijkers en versterken het merkbewustzijn (“subconscious [...]
Lees meer...

Het Center for Democracy & Technology (CDT) vergelijkt in een 10 pagina’s tellend document (pdf) de privacymogelijkheden van Firefox 3, Internet Explorer 8 Beta 2, Google Chrome, and Safari 3. Er wordt onder meer gekeken naar de mogelijkheden om cookies te beheren en een privacymodus in te schakelen. Het CDT heeft ook naar populaire aanvullende [...]
Lees meer...

Op 3 november as. dient bij de rechtbank in Den Haag een kort geding dat de stichting Wij vertrouwen stemcomputers niet heeft aangespannen om de waterschappen te dwingen echt geheime verkiezingen te organiseren. De waterschappen willen op de stembiljetten een voor elke kiezer unieke reeks nummers afdrukken. Door die nummers is [...]

Lees verder...
Abonneer je nu op onze wekelijkse nieuwsbrief!
captcha 

 SteunVrijbit

  

PT Banner

BvV

150 voorkom

 

meldpunt misbruik identificatieplicht

BoF2019

Privacy Barometer

Liga voor mensenrechten

EP GegBesch 150

EP PNR 150

alt

150PF150

 150PB150

150FHD150

150PMIO150

 150 QiY150

logo-IDnext

ikhebniksteverbergen